Droga urzędowa do budowy domu

Coraz częściej mieszkańcy wielu miast i wsi decydują się na budowę własnego domu. Daje im to poczucie własnego konta, niezależności od innych i poczucie rozwoju osobistego. Jednak droga urzędowa, którą muszą takie osoby przebyć przed rozpoczęciem budowy jest bardzo mozolna. Na czym polega? Pokrótce przedstawimy główne działania. Pierwszym krokiem rozpoczynającym cały proces jest zdobycie wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, lub uzyskanie warunków zabudowy działki w Wydziale Architektury odpowiedzialnej jednostki. Następnie uprawniony geodeta musi wykonać aktualną mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych. Gdy ten krok mamy za sobą, musimy uzyskać warunki techniczne dostawy mediów. Co dalej? Później trzeba uzyskać opinię geologiczną, lub oświadczenie od projektanta o warunkach posadowienia terenu. W tym momencie kawał pracy mamy za sobą. Zostaje zakup gotowego lub zlecenie wykonania indywidualnego projektu naszego przyszłego wspaniałego domu. To zwykle pochłania najwięcej czasu, jednak wszystko zależy od architekta. Po ukończeniu tego kroku zostaje nam już tylko zdobycie decyzji o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej i w końcu uzyskanie pozwolenia na budowę. Choć to tylko kilka kroków, to praca nad nimi zajmuje ogrom czasu, dlatego już przed planowanym przedsięwzięciem warto zarezerwować stosowny czas na drogę urzędową.